Handelsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Humlecentralen Webshop. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Humlecentralen Webshop.
Betaling og benyttelse af kreditkort: Det er gratis at benytte alle former for dankort eller debet/kreditkort, dog undtaget visse internationale kreditkort, hvor NETS kan pålægge gebyrer i betalingsportalen. Beløbet trækkes først når varen afsendes, når der købes og betales via vores webshop. Hvis man ønsker at handle direkte fra lager, ligesom i en butik, kan betaling ligeledes foretages på dankort eller debet/kreditkort samt mobilepay.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Humlecentralen Webshop. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.
Salg af Alkohol
Salg af varer hos humlecentralen sker i henhold til gældende dansk lovgivning. Personer skal være fyldt 18 år for at købe drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 16,5% og være fyldt 16 år for at købe drikkevarer med en alkoholvolumenprocent der er lavere end 16,5%. Ved gennemførelse af ordrer erklærer køber at være bekendt med gældende lovgivning om salg af alkoholdige drikkevarer
Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Humlecentralen anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og humlecentralen. Kunden/du kan selv vælge om der ønskes med eller uden omdeling, priser fremgår i varekurven for transport. Kunden/du får besked/advisering via sms og mail når pakken kan hentes på posthuset eller er leveret.
Varerne sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering til nærmeste posthus eller pakkeshop vil derfor normalt ske indenfor 3 dage. Der kan også vælges omdeling eller afhentning på vort lager, dette besvares om man ønsker GLS pakkeshop, Postnord levering til nærmeste posthus, Postnord levering med omdeling, GLS levering med omdeling til erhverv eller man ønsker at hente på vort lager. Fragten koster mellem 65 og 99 kr. for forsendelser i Danmark op til 20 kg, herefter koster det op 99 kr. yderligere per påbegyndt 20 kg. Afhentning på lager er naturligvis gratis.
Risikoen for varerne
Risikoen for varer bestilt i vor WEBSHOP overgår til køber, når varen er blevet udleveret til dig.
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed, hvis varen har haft den holdbarhed man med rimelighed kan forvente.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Humlecentralen.dk
Stengårds Alle 195 C
2860 Søborg
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Ved returnering bedes sendes med omdeling til erhverv.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved mail: humlecentralen@gmail.com ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Uemballerede varer og varer over 20 kg.
Udgifterne for returnering forventes ikke at overstile 75 kr. for pakker under 20 kg. Undtagen retur af pallegods.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi prisen for de returnerede varer. Prisen for fragt til dig og dine eventuelle fragtomkostninger refunderes ikke. Fortrydelsen skal ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Humlecentralen.dk
Stengårds Allé 195C
2860 Søborg
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten eller kvittering pr. e-mail, så send en e-mail til: humlecentralen@gmail.com.
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Humlecentralen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på https://humlecentralen.dk/da/ er Frank Johansen.
Som registreret hos Humlecentralen ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: humlecentralen@gmail.com
Pris og betaling
I Humlecentralen Webshoppen har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort. Alle priser i Humlecentralen Webshop på web-adressen http://www.humlecentralen.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.
Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmarks "Carry On"(Fly) gældende rater.
Priser for levering fremgår af din "kurv" i webshoppen. I nogle tilfælde kan det således betale sig at afsende 2 ordrer under 20 kg, da det således kan sendes som postpakker og afhentes i pakkeshop. Alle bestillinger sendes med GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og humlecentralen.
Der kan være enkelte varer eller varegrupper der har volumen-tillæg, dette vil også fremgå ved fragtpris i indkøbskurv.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte humlecentralen.dk eller på tlf.: 42338506. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Har du spørgsmål til vore handelsbetingelser er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. (+45) 42338506.
Venlig hilsen
Humlecentralen.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret 15/06-2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
humlecentralen.dk
Stengårds Allé 195C
2860 Søborg
Tlf.: 31 67 90 08
E-mail: humlecentralen@gmail.com
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)