1-3 dages leveringstid
Mulighed afhentning på lager
Konkurrencedygtige priser
Stort sortiment
Forespørgelser på mail besvares hurtigst muligt
BLACK FRIDAY - 20% rabat på udvalgte Grainfather produkter, kun gældende 28, 29 og 30 November og så længe lager haves - Se produkter her
Kategorier
Kontrolrapport
Kontakt os

Du kan kontakte os på:

Telefon: 61 10 62 46

Send os en e-mail

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Humlecentralen Webshop. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Humlecentralen Webshop.

Betaling og benyttelse af kreditkort: Det er gratis at benytte alle former for dankort eller debet/kreditkort. Beløbet trækkes først når varen afsendes, når der købes og betales via vores webshop. Hvis man ønsker at handle direkte fra lager, ligesom i en butik, kan betaling ligeledes foretages på dankort eller debet/kreditkort samt mobilepay. 

Del din betaling op med Anyday:

  • Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


Del betaling op med Viabill:

Betingelser for køb med ViaBill kan ses her: www.viabill.dk/terms

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.
ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Humlecentralen Webshop. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Humlecentralen anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med GLS eller Post Danmark, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og humlecentralen. Kunden/du kan selv vælge om der ønskes med eller uden omdeling, priser fremgår i varekurven for transport. Kunden/du får besked/advisering via sms og mail når pakken kan hentes på posthuset eller er leveret. 
Varerne sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering til nærmeste posthus eller pakkeshop vil derfor normalt ske indenfor 3 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges. Der kan også vælges omdeling eller afhentning på vort lager, dette besvares om man ønsker GLS pakkeshop, Postnord levering til nærmeste posthus, Postnord levering med omdeling, GLS levering med omdeling til erhverv eller man ønsker at hente på vort lager. Afhentning på lager er naturligvis gratis.   

Risikoen for varerne
Risikoen for varer bestilt i vor WEBSHOP overgår til køber, når varen er blevet udleveret til dig.

Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Humlecentralen.dk

Stengårds Alle 195 C

2860 Søborg

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ved returnering bedes sendes med omdeling til erhverv.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail: humlecentralen@gmail.com ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.                                                                                                                

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Uemballerede varer og varer over 20 kg.

 

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 120,-

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:                                                                                                          

1.     Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Valset malt kan ikkefortrydes eller returneres.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Humlecentralen.dk

Stengårds Allé 195C

2860 Søborg


Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten eller kvittering pr. e-mail, så send en e-mail til: humlecentralen@gmail.com.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Humlecentralen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på https://humlecentralen.dk/da/ er Frank Johansen.

Som registreret hos Humlecentralen ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: humlecentralen@gmail.com

Pris og betaling
I Humlecentralen Webshoppen har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort. Alle priser i Humlecentralen Webshop på web-adressen http://www.humlecentralen.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.
Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmarks "Carry On"(Fly) gældende rater.

Priser for levering fremgår af din "kurv" i webshoppen. I nogle tilfælde kan det således betale sig at afsende 2 ordrer under 20 kg, da det således kan sendes som postpakker og afhentes i pakkeshop.                                                                                                                                                                                                                                                  

Alle pakker sendes med Post Danmark og Post Nord.


 

Der kan være enkelte varer eller varegrupper der har volumen-tillæg, dette vil også fremgå ved fragtpris i indkøbskurv. 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte humlecentralen.dk eller på tlf.: 42338506. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Har du spørgsmål til vore handelsbetingelser er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. (+45) 42338506.

 

Venlig hilsen 

Humlecentralen.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret 17/02-2020

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til:

humlecentralen.dk

Stengårds Allé 195C

2860 Søborg

Tlf.: 31 67 90 08

E-mail: humlecentralen@gmail.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)